terça-feira, 3 de janeiro de 2012

Sun Ra - Sound of Joy 1957

This reissue, prior to the release of many of Sun Ra's Saturn albums on Evidence CDs, was often thought of as Ra's second recording although now several earlier dates have appeared. The music from Sun Ra's Chicago-based band of the 1950s (some of the same tunes, but different performances, also appear on Evidence's Planet Earth/Low Ways) is quite interesting for its ties to the bop and swing traditions are much more obvious than it would be in the near future. Ra's eccentric piano and occasional electric keyboard look forward as do some of the harmonies and Jim Herndon's colorful tympani. Two previously unissued cuts (other versions of which have also surfaced on an Evidence set) augment the original LP program. AMG.

listen here

6 comentários:

mf76 disse...

Great posts today!!!!!!! Thanks as always :)

psegpp disse...

Do you feel jazzy this year Carlos? This Sun Ra and the Cecil Taylor one are great records I used to listen regularly a long time ago. Very glad to find them back!

Carlos disse...

Hi Mauro, thanks and enjoy it!

Oui Psegpp, ce début d'année est jazzy, sans doute et je prends du plaisir á les reécouter, ces perles!

psegpp disse...

But you speak very fluent french, my friend. Great!
Je continue en français ou en anglais? En espagnol, ce serait un peu plus compliqué. :-O

Carlos disse...

Mais Psegpp, on peut le faire aussi en portugais ce que serait le plus simple pour moi bien sûr :)! j'ai longtemps vécu en Afrique francophone! et au sud de la France temporairement! à +

psegpp disse...

Tout s'explique donc. Et le monde est toujours aussi petit (de plus en plus). J'ai posé mes valises à Nice il y a une douzaine d'années (la mer, la montagne, les gens - heu! non! là, faut pas exagérer)...